tisdag 28 augusti 2012

Det går framåt. Även när man jobbar ensam.

Helgen tog slut och de andra byggarna åkte hem. Men efter vårt nattbygge då vi hann väldigt långt så var allt väl förberett för mig att fortsätta jobba på ensam, något jag behöver göra om vi ska hinna få vagnen tillräckligt klar för att kunna användas på lajvet nästa helg.

Jag har ju faktiskt inte "fått" snickra särskilt mycket på vagnen, mina uppgifter har mestadels hamnat i en massa annat praktiskt runtomkringfix, som att laga mat, ordna fika, logistik och dokumentation, så nu var det äntligen dags att få spika och såga lite själv. Måste säga att jag är väldigt nöjd med min insats, när jag tittade på fönstret som skulle få plankor runt sig var jag beredd på att det skulle ta lite tid och lite orolig över att jag skulle tänka fel, men det gick bra. Jag kan faktiskt. :) Men ok, ska erkänna att det var lite knöligt att hålla de ganska tunga brädorna på plats och samtidigt skruva/spika fast dem. Tur jag är relativt stark. Och envis. ;)

 

Nu, efter att ha jobbat hela dagen igår och större delen av dagen idag så har fönstret fått bräda i mitten både upptill och nertill. Nu saknas bara de två brädorna på sidan, något jag ämnar åtgärda när jag skrivit klart detta inlägg. 

Och något som är väldigt glädjande är att innerväggarna nu är helt klara! Det innebär att vardon kommer gå att använda på lajvet. Jag kommer hinna måla dem och för lajvet behöver vi inte ha lister och andra detaljer, det kan vi åtgärda senare, liksom de delar av utsidan som ännu inte är klara. 


De kommande dagarna kan jag alltså lägga mer tid på att skaffa fram och leta upp inredningen, scenografin och rekvisitan som Clownen Laura ska ha. Det ska bli himlans roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar