söndag 26 augusti 2012

En dörr och en hjälte i natten

Vi har satt fast dörren! Nu känns det verkligen som ett litet hus. 


Jag och Carl jobbade hela dagen igår. Vagnen behöver vara klar senast nästa torsdag, i alla fall så pass klar att innerväggarna, fönster och dörren är på plats, så att rummet går att inreda till lajvet. Helst vill vi ha klart alla ytterväggar också, men om det inte hinns med kan vi tillfälligt täcka in det med sunkiga presenningar, det passar ypperligt in i Understockholm. Hursomhelst, prioritetsordningen är nu:

1. Innerväggar, fönster och dörren
2. Ytterväggar
3. Yttertak

Vi väljer att inte sätta in kaminen och skorstenen nu, eftersom den ändå inte ska användas under lajvet. Då kan jag dessutom använda platsen där kaminen ska stå till andra roliga möbler som passar Laura.

Micke, som ska spela Ricco kom förbi en stund på förmiddagen och hjälpte till, sen skulle han på någon slags släktmiddag så jag och Carl fortsatte själva. Vi blev glatt överraskade när Micke plötsligt dök upp igen på kvällen, full av energi, precis när jag och Carl höll på att tröttna och övervägde att lägga ner för dagen. Vi var hungriga och sega. Men icke, när Micke kom arbetade vi glatt på till kl. 02 och hann med nästan hela insidan.

 

Det sista vi gjorde var att sätta in alla fönster. Sen stängde vi dörren och satte oss ner med ett tänt ljus och reflekterade över hur bra kvällen och natten varit, hur långt vi kommit och hur bra det känns.

Vagnen blir så oerhört fin, när jag tittar på den känns den nästan overklig, jag har emellanåt svårt att ta in att det är mitt projekt och jag känner mig rörd över att detta blir av, att dessa fantastiska, påhittiga, kompetenta människor är med och förverkligar detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar